lördag 6 september 2014

Förmiddag vid Ån

Cristoffer provar Skagitlinan

Några vändor blev det i Ån innan Cristoffer kom vid 10 tiden som vi avtalat. Han var intresserad av en Skagitlina till sitt enhandspö och jag hade en sådan som passade perfekt till hans spö. Linan bytte ägare och allt var frid o fröjd.
Jag fiskade med både Skagit + sjunk2/3 spets på 12,fotarn samt Riffling Hitch på enhands eftersom fiskebroder Berny tog en lax på just en Rifflingtub.
Inget varken kändes eller syntes på dom vändor jag gick.
Jag hade plockat av vadarbyxorna och avslutat fisket för dagen när klubbmedlemen  Peter M kom och skulle göra några släng innan andra plikter kallade.
Väl hemkommen får jag ett MMS från Peter och en bild på en ca 7 kg hona som han varligt returnerade.
En del gubbar har matjord i fickorna men är så klart duktiga fiskare oxså. Peters 3 eller 4 lax i ån på kort tid. Bara att lyfta på kepsen å säga Grattis igen Peter.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar