torsdag 12 januari 2017

OPST Commando


Min OPST Commando lina som jag beställde från Mistpool i lördags kväll kom i brevlådan nu,torsdag middag. Fin service från den firman!! Denna gång är det en 300gr= 19,4g som jag tror kommer att passa fint på min 10,6 #5-6 CTS Affinity DQ. 275gr linan kastar ju jättefint på spöt. Denna nya linan är 40 cm längre men bara 5 gr= 0,32 g tyngre.
 En längre lina ger en lugnare flykt genom luften. Nu skall bara fabriksöglan kapas av och ersättas med en 50 lbs Gudebrod. 


Varför kapar jag då av den fabriksgjorda öglan?  Jo.bara för att när jag knyter skjutlinan använder jag en Grinnerknut eftersom jag kör med nylonskjutlina som  skadar jag coatingen direkt. Flätöglan håller betydligt bättre om jag skulle vilja byta skjutlinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar