måndag 2 januari 2017

Vädret var på min sida.

En fin januaridag vid Stensjön


-2 på morgonen och nordlig vind på 8 m/s inbjöd inte till att lufta spöna. Men sol från en klarblå himmel gav ryckningar i kastarmarna. Min goa hustru fixade en termos med kaffe å två mackor medan jag satt på fiket med John.
Hem för att hämta rullar/ spön och upp till nordsidan av Stensjön.Där var det som jag tänkte spegelblankt och en blek januarisol rakt i ansiktet. Kan knappast bli bättre denna 2:a dag på året.
Lite nyis alldeles i strandkanten var det men inget som störde kastningen.

Provade dom vanliga spöna från CTS och där är det ju inga överraskningar att vänta. Mer nyfiken på Meiser 11,0´# 5-6-7 som jag inte riktigt kommer överens med. Testade nu en Rio Scandi Short Versi T # 6/7 body+ 5:a spets. Det kastade skapligt men jag tyckte det fattades vikt. 5:a spetsen var  nog inte optimalt. Skall ge spöt en chans till med en 6:a eller 7:a spets.

Nu är det bara att hoppas att kung Bore drar norrut med kylan så inte sjöarna fryser till.






2 kommentarer:

  1. -42 grader efter kalixälven kl 08:00 i morse, så krast vi har kylan redan här😀

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att bo här på västkusten. Är inte alls avundsjuk på er norrlänningar.

    SvaraRadera