fredag 13 januari 2017

Som jag tänkte



En snabb sväng till Stensjön när solen var framme.Måste ju bara testa senaste OPST linan på CTS DQ 10,6 #5-6.
Precis som jag tänkte blev det lite mer tryck i spöt, konstigt att bara 40cm längre lina kan göra så mycket. Vikten på mina två linor skiljer bara 5gr= 0,32g.

Inser alltmer att längden på linan generellt betyder mer än vikten. Nu provade jag med en egentillverkad MOW spets som bestod av 180cm flyt+ 120cm T 8. detta funkade kanonfint. Även en 6:a versi tipp funkade klockrent.
Dessa korta OPST klumpar skall bli kul att fiska med när det är dax igen









3 kommentarer:

  1. Stensjön var helt isfri Rådasjön såg öppen ut en bitdär vi brukar kasta. körde förbi vid roddklubben i går.

    SvaraRadera
  2. Ok, hoppas vädret tillåter. Så är jag nog där nästa helg

    SvaraRadera