lördag 16 september 2017

Av en tänkt cykeltur blev det intet.

En fin dag vid sjön.



Denna sköna höstdag hade jag tänkt att ta en cykeltur, men just då ringer BG och frågar om det blir ett pass i sjön. Han var väldigt nyfiken på min Nexcast Salar Finder på sitt CTS 13,6´# 7/8 Skagit. Detta spöt är ju helt fantastiskt så även med denna linan. 
Själv var jag nyfiken på mitt uppfräschade B&W Parabolic som har fått ett nytt rullfäste och en något kortare butt. 
Jo spöt kastade Nexkastlinan fint med en 15 fots # 7 Replacement spets, nu blir ju linan 8,2m+4,5m=12,7m. =36,7g
Men återigen är Rio Scandi Versi T vinnaren en ren # 9a som då är 11,6m och 38,g passade Parabolic spöt bättre tyckte både BG och jag. 1,3 g är ju inget man märker utan det måste vara balansen i linan som gör att den känns så fin.

Ett nytt pass blir det säkert i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar