lördag 9 september 2017

Prova Nexcast Salar Finder +lite film.



Så fick jag äntligen prova min Nexcastlina SF40 Flyt mellan lågtrycken och regnen som vandrar in västerifrån.
Började med CTS 13´DQ # 7-8 som linan var avsedd för. Klumpen är 8,2m/ 30,5 g+ en 15 fots 7:a spets 6,2g=36,7g. Kände direkt att det var i tyngsta laget då jag normalt kastar min Versi T som väger 30,6g. SF linan är ju 12,7m jämfört med en Versi T som är 11,6m.

Så SF linan passade inte så bra som jag tänkte mig på detta spö med den spetsen.
Men CTS Skagit 12,6 # 7-8 och Kaitumspöt fixade linan bättre.
Bytte till 10 fots spets som är rekommendationen från Nexcast då blev allt så mycket bättre.Längden blir nu 11,2m och vikten 35,4g, 1,3 gram märks inte när man kastar däremot den kortare längden på 1,5m.
Fortfarande lite tung för DQ spöt men jättefint på Skagitspöt.

Några små film snuttar med Nexcast Salar Finder flyt 7/8











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar