måndag 25 september 2017

Surna veteranen kunde inte glömma CTS, + Lite film

Pär laddar med CTS DQ 10,6 #5-6



En underbar morgon blev det för Pär Jansson och mig vid sjön. Pär kunde inte glömma mina CTS spön som han provade tidigare. Vi började med 10,6´DQ # 5-6 och 300 gr OPST, denna linan hanterar han kanonfint.
Sedan ville Pär testa samma lina på ett 9,3´# 6 Powell, där satt den klockrent så där sparades det in ett spököp.
12 och 13 DQ gillade han med.
Nu tog Pär fram en 15´# 10 Hardy Marksman och en DT lina. Trots 18 år tränande med flugspö så fick jag inte till det alls. Många goa skratt blev det. Pär hanterade den däremot fint som gammal DT veteran han är.
Nej DT linor hör historien till tycker jag. Vi bytte till en av hans favorit klumpar Loop Classic Spey på runt 20 m om jag inte minns fel. Nu hände det grejer, den fick även jag i väg kanonfint men kändes tung i mina händer.

Nyfiken som jag är så ville jag prova min favorit lina Rio Scandi  Versi T # 9 . Helt plötslig blev det ståpäls oj vilken kombination detta blev, underbart.

Som vanligt blev det några små filmsnuttar, alltid roligt att få se sig själv kasta ibland.


                                         Pär provar CTS 0,6 DQ # 5-6



         Jag testar ett Hardy Marksman 15´# 10 Med Rio Scandi versi T #9





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar