lördag 2 september 2017

En jättetrevlig lång lördag och en liten filmsnutt.



Denna lördag blev så trevlig som jag tänkte. Två gubbar ville komma upp till sjön för att få lite tips och råd om spön/linor.Man är verkligen intresserad när man kör från Gislaved till Stensjön.
Nu skulle dom ändå till Wollmars i Borås och då kunde dom passa på.
Enligt Arne och Birger som var deras namn var dom ganska nya på detta med kastningen. Jag märkte inte av det men som alltid finns det ju detaljer att slipa på.

Som vanligt är det alltid lika kul för mig att kunna hjälpa till i den djungel av spö/ linor. Som Birger sa han var som en svamp som suger åt sig allt. Är det nått jag gillar så är det vetgiriga människor som vill bli bättre på det dom håller på med.
Jag har aldrig under mina 17 års tränade med flugspö mött så tacksamma gubbar som Arne och Birger. Då är det extra roligt att förmedla mina kunskaper.

En sån här fin lördag kom det förbi mycket gubbar flera utan spö som bara ville snacka lite kastning en stund. John S kom och Hasse B som jag aldrig sett vid sjön dök upp. Bengt-Arne kom förbi men han bor ju vid sjön, fram på dagen kom även BG förbi mest för att hämta ett B&W spö av mig som han skall byta rullfäste och butt på.
Efter vad Gislavedsgubbarna sa så vill dom gärna komma upp igen. 

            En trevlig filmsnutt blev det med dessa trevliga Smålänningar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar