fredag 22 september 2017

Trevligt på gubbdagis+en filmsnutt




I dag hade vi avtalat Per-Erik och jag för att träningskasta lite. Ett spö hade han med som skulle provas. Sage One 14´# 9 laddad med en Ballistic Spey 8/9= 570gr=39,9g och 15,1m. Underbar kombo, Nexcast Salar Finder 40 tyckte jag var stråt vassare.
Nu kom Berny till sjön, mycket för att stilla sin nyfikenhet på OPST Commando linorna som jag har. Provades på en gammal Sage 9´# 6 och ett ålderstiget Orvis 10´# 9. 300gr= 19,4g var det som stämde bäst så nu skall det väl investeras i en dylik lina.
Samma 300gr satte vi på mitt CTS DQ 10,6´# 5-6 och där är den helt optimal. Ja där har jag hitta en fantastiskt fin kombination tycker alla som har provat det.

                         Ett litet filmklipp när Berny kastar blev det idag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar