söndag 22 april 2018

En fin förmiddag med flera gubbar och lite film.

Finväder vid sjön i dag



Lite råkallt när jag kom till sjön vid 9 tiden. Testade mitt som jag tycker lite tyngre spön 13-13,6  # 8-10. Först Elgeco HIPS 13,6 # 9-10 med Skagit Max long 500gr= 32,5g+15 ´ # 7 intermediate spets 6,2g.

Kändes fint men lite tungt. Däremot på B&W Parabolic Light 13´ # 8/9 var den linan trevligare. Lite lång kanske men med en 12´Hardy spets blev det underbart.
Men allra skönast med samma lina är 13´# 9/10 Kaitum, vilket underbart gammalt spö. Trots sina 23 år kan det mäta sig med vilket modernt spö som helst, när det gäller allt utom vikten.

Riggade även 13 CTS DQ # 7/8 med Rio Scandi Body Long # 8 + 12 Hardy spets totalt 34g. Kändes lätt som en fjäder i jämförelse med tidigare spön.

Magnus kom till sjön för att testa två nya linor inom Skagit sfären som han hade hört mycket gott om.
Airflo Skagit FIST  Flyt/ Intermediate/ S3. Jo dom kastade fint på dom spön han testade bla Hardy Marksman 11,6 och ett  LOOP Cross  S1 14´.
Men det är inga linor jag skulle köpa. Dom kastade fint men i stilla vatten kändes det tungt.

Ett celebert besök fick jag av havsöringsveteranen  Rolf Blomberg ( Blondie)  då blir det mycket snack om gamla tider vilket alltid är roligt.

                            Lite film blev det även denna sköna förmiddag.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar