måndag 16 april 2018

Gubbdagis igen och lite film som vanligt

Conny laddar med Daiwa Signatur.



Kom till Stensjön vid 9 tiden och blev lite förvånad. Där står redan en gubbe och svingar flugspö. Stefan A ville ju testa sin nyinköpta Rio Scandi Body Long # 9 med en 12 fots Hardy Spets 6 g= totalt 37,5g.
Passade kanonfint på hans 13´# 9-10 Wittmore.
Gjorde några släng sen började det vinda lite, en svag sydvind. perfekt att åka över till Rådasjön som på den vinden ligger spegelblank.

                                           


Själv ville jag kolla mer på detta ZpeyZero 12´# 8-9  26-28g nu med en Rio Scandi Short VersiT # 9= 35,1g. Spöt hanterade denna linan jättefint likaså min SalarFinder40 #7/8 30,5g+6g spets. Kanske aningen tungt men då ligger ju viktten 10 g över det rekommenderade.



Flera gubbar dök upp idag så även John S som hade med sitt Meiser MKS 15´# 9-10-11 som han laddade men en 700gr=45,5 Rio Skagit Max long+ 15 fots spets.
Inte för jag vet hur en häst sparkar men detta är som uttrycket en hästspark.

Själv kör jag bara med mina korta spön 12-12,6´med passande linor. Daiwa Signatur 12´# 8. laddat med Rio Scandi Short Versi T +12 fots Hardy spets. CTS 12,6´ # 7/8 Skagit. Där tycker jag den nya Rio Scandi Bodyn Long passar jättefint så även SalarFinder.
Gubbarna som provar mina spön gillar dom väldigt skarpt.

 Två små filmsnuttar blev det idag.    

     













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar