lördag 28 april 2018

Två sköna 12 fotare + lite film

Två sköna 12 fotare.


Passet vid sjön blev bara 1 timma mest för att testa mina Skagit linor på två av 12 fotarna som jag tycker är sköna att kasta med. Spöna  är Zpey Zero 12` # 8/9 26-28g och ett Daiwa Signatur 12 #8´. OPST 400gr=25,9+ Hardy 12fots spets 6 g satt perfekt på båda spöna.
475gr=30,8+6 g spets funkade men var i tyngsta laget. Eftersom jag vill kunna göra vanliga Speykast så vill jag inte ha för tunga linor.

Sedan blev det en sväng över till den eminenta sportfiskebutiken EL-GE på Hisingen för att hämta mina beställda Hardyprylar.


Den linan skall bli mycket spännande att jämföra med Rio Scandi Short Versi T. Dessa två linor är ju i det närmaste identiska när det gäller längd/vikt och en 12´Hardy spets på 6 g.
Om vädret tillåter blir det säker en test i morgon för att stilla min nyfikenhet.

                                  Två små filmer blev det även i dag. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar