måndag 2 april 2018

Kanonväder en stund+ film som som vanligt



Annandag påsk och en fin timma vid ån innan den kalla nordan vinden kom.
Rio Scandi Body Long med 15 fots spets var det jag ville prova i dag, Först ut CTS Skagit 12,6´# 7/8 där var ju linan kanonfin för mig. Spöt 12,6 fot  linan 12,,6 meter är ju optimalt för att kasta harmoniskt.
Märk väl att denna kombination gäller när vi står vid vattenytan. Vadar vi djupare blir linan svår att kasta med, då är det en 10-12 fots som gäller och en # 8 spets ligger mellan 5,5-7,1g beroende på längd.
Denna Rio Bodyn Long tycker jag ger mig alla valmöjligheter som jag kan önska.
Sedan provades Daiwa signatur med samma lina och det funkade jättefint. Så även Elgeco HIPS 13,6 # 9/10 men som nog önskade sig lite mer vikt på linan.

Några små filmsnuttar blev det även idag. Tydligen uppskattat efter vad jag hört.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar