lördag 9 september 2023

Det kan inte bli bättre för mig.


 

Åter en underbar morgon vid Stensjön med mina kära flugspö. Funderar om jag kommit till vägs ände när det gäller flugspö. Denna morgon var det bara 2 st 11 fotare med. Skytouch #3 och #7, båda laddade med olika s.k Skagitlinor allt från Kina. 

7:an med 20fot/ 6,10m /300gr/19,4g+3,6m spets. Den kombinationen framkallar nästan gåshud. Passar mig helt perfekt med sin djupa aktion. Så gör även min lilla 3:a den gillar 17 fot/ 5,2m/ 250gr/16,2g+3,6m spets. För mig kan det inte bli bättre. Lika trevligt är ju prisbilden på dessa goa spön ca 1200kr.

En driven laxfiskare kom förbi med sin hund i dag. Naturligtvis mycket fisketjôt och snack om både spö/ linor. Han gjorde några kast med 7:an och blev mäkta imponerad.

Tog en bild på spöt och fick lite vibbar på att kika på just Skytouch på nätet.




 



 

1 kommentar:

  1. Hur funkar troutspey med klassningen?motsvara det typ en klass 5?

    SvaraRadera