fredag 8 september 2023

Måste flugspön kosta skjortan????


 Som rubriken lyder så behöver flugsöna absolut inte kosta dessa hutlösa pengar som många spön gör  idag. Själv har jag letat på internet (YouTube) och hitta spö som jag tror skulle passa MIG.

Ett sådant är Skytouch 11`# 3 som jag testade under gårdagens rengbågsfiske. Fick ingen fisk, men så underbar det är att kasta med. Kina Skagit 250gr/16,2g/ 5,2m+3 m spets. Kastade dom spetsar jag provade från flyt till sjunk3. Helt klart har det blivit en favorit bland dom lätta spöna. Skytouch 11 # 7 är också helt underbart för mig, samma djupa goa aktion. 300gr Kina Skagit tycker JAG passar perfekt.

Priset på dessa för mig goa spön ca 1200kr hem till dörren. Har även en 11 #5 V-Switch jo den är fin men där saknar jag djupet i aktionen. Mer åt det lite toppiga hållet. Sålde en W-Switch 11 # 7 till en klubbkompis som fullkomligt älskar spöt. Så olika kan det vara 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar