torsdag 14 september 2023

Hitta balansen


 Idag fick jag möjligheten att prova Stefan Andersson senaste nyförvärv. Spöt på bilden laddade han med en Rio Scandi Body long # 8+12 fot Hardy spets. Jo jag tyckte spöt kastar fint men är i snabbaste laget för mitt sätt att kasta. Stefan har betydligt mer klipp i sitt fram kast än vad jag kan åstadkomma.

Samma klipp som han skapar i sitt fram kast kan jag bara åstadkomma när jag kastar backhand. Alltså med rätt hand över fel axel. Märkligt.. men enligt utsago från kast experter kan det bero på att den dominanta handen inte styr och bestämmer så mycket

Därav så gillar jag spön som laddar mer nedåt handtaget så som min 12a # 8 Daiwa signatur gör. Bland 11 fotarna hittade jag precis den balansen jag letar efter under min kast träning. Skytouch 11 # 7 med en # 6/7 Rio Scandi Body 325gr/21,1g+12 fots spets.


                                         En för mig fantastiskt fin kombination.

Idag provade jag att utföra Snap-T i luften, funkade klockrent, med mer träning så kan det bli ändå bättre. Skall man kalla det för Air Snap-T ????. Aldrig för gammal att lär sig något nytt. Lika roligt varje gång att se hur man kontrollerar Spö/lina.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar