söndag 26 mars 2017

Bland det vassaste spöt på länge + lite film



I dag var Adis å Jens redan vid sjön när jag kom. En 15` # 10 Sage Method riggades med en # 9 Versi T. Funkade skapligt tyckte vi som provade men en 10:a skulle nog passa bättre. 11:an tyckte dom var för tung.Passande så kom John och hade en 10:a Versi T.
Av alla dom spön jag kastat med var nog denna kombon vassast av allt jag provat.Fruktansvärt vad det kastade!!
Mitt Elgeco HIPS med 500gr Skagit +15 fots spets kastade jättefint. Spöt hanterade även #10 Versi T underbart.
John riggade som vanligt upp ett Meiser nu en 14`# 8 Highlander S med en grainvikt 500-750 gr. En #10 Rio Scandi Versi T  på 650gr = 42,2g passade fint på spöt.
John myntade ett uttryck som blir klassiskt i våran kastgäng. Jens erbjöd honom att prova hans CND 13,7 då tackade med att han kan inte kasta med ett annat fabrikat. Gapskratt bland samtliga gubbar.
Så dök Janne Faltin upp för att svinga med sitt 15´Hardy.Såg ut att funka alldeles utmärkt.
Avslutade mitt pass med CTS DQ 12` #5-6 med Rio Scandi Short # 6/7 Oj,så lekande lätt det kändes efter att svingat 15 fotare tidigare.

                  Några små filmsnuttar bjuder jag på denna gång.













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar