fredag 24 mars 2017

Uppdatera sig


Åter en solig dag vid sjön men en störande vind kom efter en timma. En gammal bekantskap Magnus Björklund vill fräscha upp sin kastning inför stundande säsong. Spöt som han använder är min gamla Eleco HIPS 13,6´# 9-10. Efter mitt tips apterade med en Rio Scandi Versi T # 9. Oj vad det kastar med den linan. Detta tyckte även Magnus Johansson som också var med för att svinga en stund. Magnus B var jättenöjd med mina små råd och fick till kasten kanonfint.
Magnus J provade sin 13´# 9-10 Kaitum samma spö som mitt och blev förvånad hur fint det kastar. Detta spöt tyckte han inte alls om för några år sedan, och då köpte jag ett likadant av hans bror som inte gillade det Han provade även ett CTS DQ 12,6´# 8/9 och en # 9 Versi T. Blev väldigt förtjust i spöt. 
Själv körde jag lite med CTS DQ 10,6´5-6 och OPST med en egentillverkad T8 spets på 3 m/ 5,5g. Passade helt perfekt, bra att det går att köpa dessa T spetsar i metervara. blir betydligt billigare.

I morgon blir det ingen sväng till sjön men väl en tur till ELGES minimässa .










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar