lördag 11 mars 2017

Vårsol

Jens laddar med CND 13,7 #7/8/9



Några trevliga å sköna timmar i strålande solsken men en lite kylig motvind som kom å gick. Adis och Jens är flitiga spösvingare nu när säsongen närmar sig alltmer.
Adis provade ett nyinköpt "gammalt" spö som är oanvänt Loop Grey-line 13`# 9 laddad med en Nexcast lina i passande längd/ vikt.Spöt slutade tydligen att tillverkas 2007 och det kändes på tyngden. Ett trevligt spö att kasta med men som vanligt gillade vi bäst Rio Scandi Versi T bäst. Både # 8 och # 9 var fina att kasta med.
Jens körde med CND BVT 13,7`# 7/8/9 Skagit först med en Nexcast lina nu med en 3m spets istället för orginal 4,6m. Detta var betydligt bättre än vid tidigare testningar. Men som vanligt är det Rio Scandi Versi T som upplevdes som skönast. Vilken lina vi än provar så jämförs det med Rio. måste väl vara högsta betyg en lina kan få av oss användare.
 Själv luftade jag mina DQ spön 13 `12 `10,6`och där finns det inga överraskningar att vänta sig. Jag har nu funnit dom Rio Scandi linorna som jag tycker är sköna att kasta med för mig.

Liten filmsnutt blev det idag på killarna som svingar spön.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar