torsdag 23 mars 2017

Solsken vid sjön

Fin dag vid sjön


Fyra sugna spösvingare var vi denna sköna vårdag. Vindstilla till att börja med, sedan kom en svag vind snett in från höger och genast blev det lite besvärligare att få till kasten.
Janne L var där när jag kom och förvånade mig med att erbjuda kastning med en Daiwa Amorphus 10´.  På den hade han laddat OPST 275gr oj oj Janne som älskar långa Speylinor hade nu skaffat det kortaste som finns. Han hade ju tidigare provat en av mina så det var ju bara att skaffa en likadan. Denna kombon kastade underbart fint.
Magnus kastade med sitt CTS 13,6´#8/9 Skagit och Tellis nya lina  med samma koncept som Rio Versi T. Med flytspetsen tyckte jag den kastade fint men med intermediate spets upplevde jag den tung i det stilla vattnet jämfört med Rio linan.
John luftade sitt 13´Meiser Higlande Classic och naturligtvis Rio Scandi Short  Versi T.
Mitt Kaitum spö fick återigen känna på vårluften bara för det är så skönt att kasta med. Min lilla 10´# 2-3 CTS DQ med en OPST 250gr= 16,2 g provade jag. Underbart att kasta med detta lätta goa spö.

Fick just hem 5 m T8 material från Mistpool så nu skall det tillverkas några spetsar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar