lördag 4 mars 2017

Flera gubbar i dag.


Vädret blev nästan som utlovats.Nästan vindstilla med några regnstänk som inte var utlovade. Fem kastsugna gubbar mötte upp vid sjön i dag. Många olika spö/ linkombinationer blev testade. Adis började med ett Vision Cult 14,7 #9 31-37g laddat med en Loop Quatro Spey som han hade kapat lite på. Passade fint till spöt. Lite bättre tyckte vi nog att Century Stealth 14,5m 37 g var.
 Ett  LTS Explosive 13,6`# 9 med en Rio Scandi Versi T # 9= 11,6m/ 38 g var jättefint att kasta med så nu får Adis nya utgifter.
Magnus kom med sitt egenhändigt byggda CTS Skagit 13`# 8/9 som han letar en lina till som han gillar. Flera av dom vi testade funkade fint men jag fick ingen pejl på vad han tyckte själv.
En Loop Cross 12`#7 alltid lika trevligt att kasta med. Provade flera olika linor i passande längd/ vikt och alla kändes fina att kasta med.
Själv körde jag med 12,6´#7/8 CTS Skagit+ 500gr Rio Skagitlina mycket trevligt att kasta med. Min lilla 12`# 5/6 CTS DQ fick en 6/7 Rio Scandi Short Versi T och trivdes bättre med den än 7:an som jag kört tidigare

För mig var dagens höjdare när Adis riggade ett G Loomis Roaring River Dredger GLX 14` # 9/10 laddat med en Nextcast Salarfinder 40 # 8/9 =38g 11,5m flyt/ hoover/ interm.
106 olika spön har jag provat genom åren och det är nog detta som ligger som nummer 1.

Några små filmsnuttar blev det i dag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar