tisdag 4 april 2017

Åter till Ån



Tillbaka vid Ån mest för att prova lite olika spön. Lånat ett Mackenzie dtx-g2 11,2` #7/8. Provade med Rio Scandi Short Versi T #6/7 och en OPST 300gr båda med lite olika sjunkspetsar.
Detta spöt hamnar i en gråzon för mig...för tungt att kasta med en hand och lite kort för två händer.
Då var CTS 10,6´# 8 Affinity Switch lättare att kasta med en hand och OPST 300gr Jag hade tyvärr åkt ifrån 275gr som jag tror blir den jag kommer att använda på det spöt när det gäller korta linor.
Sen började det att kännas av i handleden. Bara att rigga CTS 12:an och en #6/7 Short Versi T. Funkade fint även med 300gr OPST och olika spetsar. Rio linan är trots allt skönast att kasta / fiska med.
Som vanligt när man är på nederdelen av Ån så kommer nästan alltid vinden från havet och så även i dag. Jag tappade sugen när flugan hamnar bakom linan. Det gick upp en som jag uppfattade det en stor fisk i ett våldsamt plask alldeles ovanför mig...
Vinden gjorde att jag packade ihop. Tog en sväng högre upp bara för att kika på vattenmätaren som  visade på 40.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar