fredag 14 april 2017

Värkande leder


Sitter här med värkande leder och framförallt en höft som gör fruktansvärt ont efter bara en kort stunds sittande på en stol. Tror själv att det kanske är Artrosen som har angripit leden.Smärtan försvinner om jag lägger mig en kort minut och sedan kan jag gå som vanligt,

Vad göra när man inte kan fiska/ kasta?? Jo, läsa en i mitt tycke den bästa bok som någonsin skrivits på svenska om laxfiske.
Då en del s.k förståsigpåare ondgjorde sig över att jag lyckades fånga några besor i Ån borde dom absolut läsa denna bok av en av Sveriges absolut mest erfarna laxfiskare. Om ni inte orkar läsa genom boken så ta en titt på ett kapitel i slutet av boken som Olof ägnar åt just besor.
Då kan det bli en lite omvärdering av det tidiga fisket i våra åar.
PS. En 10 kilos nystigen lax tagen Viskan,tydligen den 9/4. DS.



 

3 kommentarer:

  1. Helt förkastligt att "se ner på Lax och Öringbesor". De är värda all respekt och att man om man nu fiskar på dem, varlighet.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt Mats. Dom som gapar högst har oftast minst erfarenhet.

    SvaraRadera
  3. 10/4 var det. Togs på spinn vid sammanflödet eller delningen som det också kallas.
    Vattenföringen börjar nu närma sig låga 20 kubik, vi gör ett försök imorgon trots allt...

    SvaraRadera