lördag 15 april 2017

En värkande höft som bli allt bätrre

Olof Johanson provar Skagit lina



Sitter här med en höft som blir all bättre.Eftersom min hustru är duktig på att analysera dom mesta krämpor. Så naturligtvis kom hon på vad som orsakade denna enorma smärta.
Mycket riktigt hade jag trots att jag gick med en stav så råkade jag ramla, slog upp ett litet sår på höger knä OCH sträckte tydligen ut höftmuskeln duktigt.....
Bara detta känns ju underbart så nu kanske det blir en sväng till sjön för att svinga lite.
Tittade på några äldre bilder från  ett pass i sjön. Jo det är Olof Johansson som ville ha lite introduktion med detta om sk Skagitlinor.
Helt underbart att en man som fiskat lax i ca 60 år fortfarande är så vetgirig att vilja lära något nytt.
Det finns dom som fördömer alla nyheter mest av okunskap. Naturligtvis för dom aldrig har provat eller inte fått hjälpen att testa.







2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt för somliga att se att det finns en överman i flugkastares skrå. En gång i tiden var vårt sällskap bäst i Sverige i Casting. Funderar på att ha ett klubbmästerskap med två grenar med tvåhandsspö längd och precision. Ställer du upp?

    Kristian

    SvaraRadera
  2. Jag ställer gärna upp trots att jag inte är bra på att kasta långt.
    Men någon gång kan det vara roligt att få mäta sig med likasinnade.

    SvaraRadera