lördag 7 augusti 2010

Bad å kastväder


Sjön låg spegelblank på den sidan som jag stod på vid dagens träning. Luftade Carronlinan i hop med Scott ARC 15 å den är ju ett utmärkt träningsredskap. Framförallt så lär man sig att kasta i ett lugnare tempo med så långa linor.
Kastade även med mitt Elgeco HIPS 13,6 fot 9-10, provade två klumpar PT Hover med olika längd å vikt. En är 14,5 m 43 gr
den andra 12,10 36gr. Enda skillnaden jag upplevde var att den långa linan bara kändes jobbigare att kasta med. Kastlängden blev ju i stort sett densamma.

Stefan B dök upp med sitt CND STEELHEAD 14' 4" 8/9/10
å detta spöt är ju gôrgott att kasta med men mitt HIPS
passar nog mig bättre. Det går ju att jämföra väldigt snabbt.

Som vi säger,Stefan å jag träningen utvecklar oss hela tiden lägstanivån blir högre för varje pass.

I morgon så blir det säkert ett nytt pass om vädret tillåter å då skall ju badbyxorna med.

Ha det gott å lev väl










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar