fredag 20 augusti 2010

             En vacker lax fångad av Danne v 27 på Stornesset i Gaula


Dagens träning blev mest en test av Carronlinan som jag kapade av från 19,8 m å 48 gr till 15m å 41 gr och skarvade till Amnesia skjutlina istället. Detta konceptet satt som en smäck på mitt Scott ARC15 fot. På vänstersidan fick jag till några i mitt tycke bra kast. 39,5 m med en mycket svag medvind. Har fortfarande svårt att förstå varför jag kastar bättre med vänster än med höger hand,är ju trots allt högerhänt.

Har nu en DVD film färdig från VM i flugkast och där kan man titta på olika sätt att kasta på. Finns alltid små saker att ta till sig å pröva på sitt eget kastande.

I morgon så blir det åter ett pass om vädret tillåter och då blir det säkert kastning med dom andra spöna oxå.

Ha det gott å lev väl 



     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar