torsdag 19 augusti 2010

En av Norges duktigaste kastare Mathias Lilleheim visar sin stil med en 18 fots Zpey.




Denna helgen åker min goa hustru till  det hon tycker är roligast, nämligen svampskogen i det Vilda Värmland. Vad gör jag å mina flugspön då?
 Jo, upp till sjön å träna kastning. Laxfisket känns nu ganska avslaget för min del... låt dom få leka i fred! Har funderingar på att vara med på den Speykastartävling som Tellis tänker ordna någon gång under hösten......


Eftersom jag inte är någon tävlingsmänniska å aldrig tävlat så kan det vara kul att se var man står efter alla dess träningstimmarna som jag lägger ner.


Känns lite spännande att testa hur Carronlinan blev efter kapningen ca 2 m i spetsen och sedan 15 m lång och 41 gr.


Ha det gott å lev väl

1 kommentar:

  1. Godmorgon!

    Idag är det Berndt-Dagen!
    Grattis!

    Torsdagsflickorna

    SvaraRadera