lördag 28 augusti 2010

Mellan skurarna

                                              Hösten närmar sig


Träningen i dag blev ganska kort tack vare ett uselt väder men en del kast blev det trots allt. Scottspöna + HIPS å Carronlinan var det som kastades med i dag. Nu börjar VM sejouren och det jag filmade kan komma till användning i mitt eget kastande. Utvadad till 60cm djup lyckades jag sånär med min 15 fots Scott nå min 40 m markering, fattades 2 m.


Efter jag studerat filmen från VM så förstår jag bättre hur man skall ladda spöt för att få ut det optimala ur det. Inte för att det när något självändamål att kasta långt så är det kul att behärska spöt för kan man kasta långt så kan man kasta kort.


Hoppas vädret är bättre i morgon så jag kan köra ett pass igen. Kanske kan jag ta ett sista dopp innan vattnet är för kallt.


Ha det bra å lev väl









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar