söndag 8 augusti 2010

Underbart


I dag gick kastningen kanonfint med dom spön jag använde. På Scott spöt som jag hade tänkt köpa hörde jag samma typ av knakningar som jag hörde på mitt tidigare Scott. Provade en PT Hover 13,5 m 37 gr.Alltså inte för tung på något vis,knakningarna kommer på dom första kasten så jag ville inte använda spöt mer. Kan absolut inte se något fel på spöt men det knakar under korkhandtaget. Körde sedan med mitt Elgeco HIPS 13,6 å jösses som det kastade denna klumpen. Hardyspöt 12,5 fick sig oxå en omgång och när jag stod uppe på bryggan så fick jag till kast utan större ansträngning på 35-37 m. detta med 12,5 fotarn å en flytklump på 11,6 m och 35 gr.

Kastade även med mitt Scott 12,8 #7 med en PT flyt 12,10m 29gr och jodå, jag kommer upp nästan till samma kastlängder.

Efter ett sådant pass så kan man inte vara annat än gôrnöjd!
Återigen ser jag vad träningen ger mig.

Nästa helg så blir det ingen träning då jag å min hustru åker till Fagernes i Norge för att titta på VM i flugkastning.
Det skall bli riktigt kul att se dom stora kanonerna kasta och jag kan nog snappa upp något att ta med hem. Har tänkt att videofilma en del så man kan studera det vid senare tillfälle.

Ha det gott å lev väl














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar