söndag 29 augusti 2010

Välja spön

                     Nu sjunker badtempen så sakta 16,5 gr i dag




Överraskningarnas tid är inte förbi det blev jag varse vid dagen träning. Började med Scott 15 fot och 15 meters Carronlina.Funkade bra men jag är inte riktigt nöjd. Verkar som spöt och jag inte har samma rytm. Bytte sedan till Elgeco HIPS 13,6 fot å samma lina och där är jag å spöt helt överens.

Kastade lika långt som 15 fotarn men betydlig renare. Vad gör jag? Jo,jag ringer Lasse på Elgeco och frågar om han har en 15 fotare som jag kan prova. Åkte hem till honom och hämtar både Lasse å spöt och upp till Sisjön igen. Som gammal amatörfotograf ville han ta lite bilder när jag kastade. Spöt då!! Frågade Lasse om det var samma som 13,6 fotarn och det var det verkligen. Kasten med detta spöt satt klockrent så det lutar nog åt ett sådant bygge i höst. Scottspöt får gå tillbaka till Stefan nu då.

Tur att man får möjlighet att prova olika spön av bussiga kompisar för utbudet är ju enormt. Jag håller fullständigt med Elgeco som alltid hävdat att märket på spöt spelar ingen roll. Det finns många duktiga spöbyggare som inte är så kända för det stora flertalet av flugfiskare.

 Ha det bra å lev väl 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar