lördag 18 september 2010

Äntligen avtar vinden

Hösten är här igen
Nu börjar vinden sakta dala så i morgon blir det säkert ett pass med flugspöna. Skall testa min nya 15 fotare Elgeco HIP spey i hop med min långa Carronlina.


Fick en liten fundering...efter att ha testat Jannes för mig okänt spö,ett Clan Ghillie´s Choice 15 fot 10/11 ett spö som han gav 75£ = 800 sek på Ebay och som nytt kostade 11.500 sek.
Ett kanonspö som inte hade dom stora tillverkarnas signatur och inte blivit  pålurat oss konsumenter...med en marknadsföring å höga vinster som vi får betala för spön tillverkade i fjärran östern


Hoppas min nya lina en Century Stealth Spey Lines 9/10 56'  som jag köpt kommer med posten i nästa vecka. Är väldigt nyfiken på att prova denna.


                                               ( Dagens ordspråk )


                               Håll inte tillbaka dig själv,du är allt du har




Ha det gott å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar