söndag 19 september 2010

Äntligen kastning igen

Ett givande träningspass. Janne Lybeck å jag körde som vanligt i Sisjön och dagen till ära nästan bara med långlinor. Min sten som ligger på 35,5 m nådde jag i dag med mitt HIP Spey 15 och Carronlinan som är 19,8 må 45 gr tung. Nu märker vi vad dom olika linorna betyder för att nå en viss längd.
Vi laddade Jannes Clanspö 15#  med en 29 m Carronlina men den är oss övermäktig på detta spö. På samma spö provade vi en 23 meters Carron å se på fan nu kastade jag förbi min sten utan större svårighet.


Lite extra kul var det idag  för det kom en joggare vid namn  Mikael Rosander förbi.Han fick prova på lite av det vi håller på med och det är ju lite annat än att kasta med bara klumpar.


Träningen ger allt mer för varje pass vi kör och jag märker att kasten sitter lika dant varje gång.


Janne har utvecklat sin kastning jättefint efter att ha varit med å kasta så mycket. Men det är en bit kvar innan det sitter i ryggmärgen. Han har lite bråttom i sitt kastande men här hjälper dom långa linorna oss att lugna ner kasttempot


Nästa vecka så kör vi igen och hoppas då att min lina kommit från England.


                                           (  Dagens ordspråk )
                               Kreativitet är smittsamt för det vidare


Ha det gott å lev väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar