lördag 11 september 2010

Det bästa i flugrullar som finns om du frågar mig.
Passet i dag blev 2 tim långt och jag koncentrerade kastningen på att få så rena och stabila kast med jämna fina linbågar.Olika spön provades för att se hur spöt påverkar linans rörelse. Men det mesta ligger nog hos mig som kastare.Kastar jag bara lugnt så blir linans rörelse och linbågarna stabila å fina.


Kollade häromdagen på min Controlrulle och upptäckte att den inte satt fast ordentligt på mina olika spön. Förskruvningen på rullfästet bottnade mot rullfoten på alla spön som har samma rullfäste. Jämför rullfoten med mina äldre rullar och ser att den rullfoten är ca 3mm kortare än dom gamla.Ringer Danielsson och frågar om det finns en rullfot till äldre rullar. 
Nästa dag så kommer ett brev med rullfoten och nya skruvar. Vilken kanonservice, inget undra på att det bara finns ett rullfabrikat för mig. Inte bara bra service utan rullar som funkar år ut och år in och som det går att få delar till trotts att vissa modeller inte tillverkas längre.

Blir nog ett pass i Rådasjön i morgon om inte vädret är för dåligt.

 Ha det bra å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar