fredag 10 september 2010

Janne kastar med sitt Clanspö.


Träningspasset i dag blev 4 tim långt men mycket snack å kaffe men oxå mycket kastande med olika kombinationer. Min Elgeco HIPS 15 fot blev precis så bra som jag förväntade mig, kändes jättefin med Carronklumpen på 15 m.
Janne Lybeck hade som vanligt tagit med ett udda spö ur sin samling. Ett 15 fots #10/11Clan Ghillies´Choise, å jösses så det kastade med en CND 85 fots lina. Vi jämförde detta spö med CND15,6 fot, Clanspöt passade mig bättre än CNDspöt det liknande HIPS spöt i aktionsrytm å det är ju ett spö som stämmer för mig.


På träningen i dag kastade vi med Jannes långa klumpar både Carron å CND och det är kul att kasta med dessa linor.Där bestämmer linan hur fort eller sakta man skall kasta . Generellt så kastar nog dom allra flest alldeles för snabbt. Själv så får jag till mina kast mycket bättre om jag har en lugnare rytm.


I morgon så blir det en ny vända och det lutar åt Rådasjön eftersom vinden skall vrida till syd.


Ha det gott å lev väl






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar