lördag 4 september 2010

Steve Rajeff pressar 18 fotarn på VM i Fagernes






Dagens träning bjöd återigen på en sån fantastisk morgon sjön låg som en spegel och solen kom över grantopparna. Daiwa Lochmor 15 fot # 10 + Carronklumpen 15 m var det som jag började med. När klumpen var utanför spötoppen och det första kastet gick i väg så knakade det i detta spöt oxå.


Efter det så hörde jag inget mer knak men jag håller igen kasten medvetet laddar inte så hårt som jag kanske vill. Spöt kastar fint men när jag bytte till HIPS så känns det ännu bättre. Trots att det är 1,4 fot kortare så kastar det 15 m lina kanonfint. Hur är då samma spö på 15 fot? Jo det passar säkert  kanonfint för mig.


Videofilmade en del idag, blir lite statiskt då kameran står still men det blir skapligt trots allt. Kollade filmen på tv och särskilt i slowmotion ser jag spörörelsen fint. Hardy 12,5 fick sig en omgång oxå och som vanligt alltid lika roligt att kasta med.

Ett nytt pass blir det i morgon om vädret är på bra humör.


Ha det bra å lev väl





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar