fredag 24 september 2010

Dagens pass

Rådasjön idag
Hur var linorna som jag provade idag?? Jo min Stealth lina var jättefin att kasta med.Klumplängd på 56 fot = 17m och 43 gr passade alldeles ypperligt på 15 fotarn.Men på 13,6 fotarn kändes det lite jobbigare,båda är ju 9/10# men det är mer power i det långa spöt.
Linorna jag lånade av Lille-Micke kan jag förstå att dom inte finns kvar i sortimentet.Varken jag eller Janne Lybeck som var med i dag tyckte att dom var bra.


I morgon så skall CND klumpen på  65fot = 19,80 m provas på 15 fotarn. Träningen ger ju så att det känns lättare för var gång att hantera dessa långa linor.
Janne kastade i dag med sitt CND 15,6 fot och CND lina på 80 fot =24,4m.Lite i längsta laget men markeringen 2 m in på spöt så kändes det kanonfint.


I morgon så lägger jag träningen i Sisjön( badet) då det aviseras om NO-vind.




                                               ( Dagens ordspråk)
                            Ingen är så döv som den som inte vill höra


Ha det bra å lev väl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar