söndag 26 september 2010

Sisjön i dag (Hardy12,5 fot)
4 timar blev det vid sjön för Janne Lybec och mig i dag. Janne ville prova en B&W Powerlite 15fot 7-10 en av Bruce&Walkers tidiga versioner av detta spö. Kändes väldigt mjukt vid dom inledande kasten med min CND lina 7/8 19,8 m å 38,5gr men ju mer jag kastade ju bättre blev det. Provade sedan min Century lina 9/10 17m och 43 gram då hände det grejer. kastade alldeles utmärkt men inte ett spö i min smak,lite för långsamt.

 Själv körde jag med mina vanliga koncept och det funkar ju alldeles förträffligt. En lite rolig upptäckt gjorde vi med 12,5 fots Hardy,vi kastade enkelt till en sten som ligger på 29 m avstånd. Lika långt kom vi med 15 fots spöna och långa linor. Kanske kommer man några meter till med dom långa spöna. Obs detta är med flytlinor, med sjunkande linor kommer naturligtvis långa spön mer till sin rätt. 
 Jag ser mer å mer vad träningspassen betyder för mig och jag tror även för andra som är med och kastar. Lägsta nivån blir högre och högre.
Filmade en del i dag men har inte kollat på filmen ännu hoppas att få låna Christans nya filmkamera som går att fästa med ett band i pannan så kanske jag kan se ur andra vinklar.


Ha det bra å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar