onsdag 26 november 2014

En kanondag igen


En underbar dag fick SSG veteranen Ingvar Olsson och jag vid Stensjön (Rolfsån).
Sjön låg som en spegel och vi provade alla spön som jag hade med och jämförde med Ingvars gamla spöarsenal. Jodå,dom gamla spöna kastar fortfarande bra men det var ju detta med tyngden.
Ingvar testade alla mina spö och alla föll honom i smaken.Särskilt begeistrad blev i samma spö som Olof Johansson vid en annan kasträff var överförtjust i. Spöt är ett CTS Affinity Skagit 11,3´#5/6 och jag fick frågan om det var till salu.
Eftersom jag byggt det för mitt enhandsfiske och upptäcker att det är i tyngsta laget för enhands så har jag spö som jag hanterar bättre med en hand. Bl.a en 10,6 CTS Affinity Switch ett spö som passar mig ypperligt väl.

Även idag blev det en liten filmsnutt. Alltid lika lärorikt att se olika kastteknik på film så håll till godo med denna film från en underbar novemberdag.

https://www.youtube.com/watch?v=ezGnJ32AGe0&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw








 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar