lördag 22 november 2014

Se solen igen

Kul att få se lite av solen idag


En kylig förmiddag med lite frost i gräset mötte Janne L och mig i dag. Janne provade lite olika linor och egentillverkade spetsar på sina numera allt kortare spö från 13 fot å nedåt. Även om man gillar långlinor så är det nog många gånger mer praktiskt med  dom kortare linkoncepten.

Provade flera av Jannes spö bl.a Daiwa Amorphus 13´och ett B&W Powerlite Speycaster 13´tillsamans med ett Z-spey 12,1´alla mycket trevliga att kasta med bara rätt lina apterades.
Enhands B&W Alaska 9,3`# 9 var det bra tryck i med rätta linan på.

Själv verkar det som jag kommit till vägs ände när det gäller linor/spö. Fyra olika spö/linkombinationer täcker säkert in allt mitt fiske. Från det lättaste flytlinefisket med Maiser 11,3`5/6/7 till B&W 13´ #8/9 Parabolic med 500 gr Skagit å sjunkspetsar. Alla dessa spön /linor är helt sagolika att kasta med tycker jag och dom som provar mina spö.

Vilodag i morgon och kanske några dagars kastning nästa vecka innan det bär av till förhoppningsvis lite sol på Gran Canaria på lördag och 14 dagar utan kastning. Hur skall detta gå? Säkert bara bra att vila min av Artros drabbade högeraxel.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar