söndag 2 november 2014

Varmt och skönt i November



En fin novemberförmiddag fick John S Bernt H och jag å senare även BG. Som vanligt blev det testat många spö/ lin kombo. Men jag känner att jag är snart vid vägs ände när det gäller mina spön och linor.
Men som vanligt är det roligt att prova andra spö/linor. När Bernt H är med så är det nästan bara Sage/Loomis spö som han använder. Alltid lika roligt att känna dessa dyra spön inte väcker någon "vill ha" känsla.
Johns Maiser spön är som vanligt underbara när vi får på rätt lina. För första gången provade jag en Rio Scandi Short VersiT intermediate Body och den var helt klart lika lättkastad å skön som den flytande versionen. En sådan Body i # 8 kanske införskaffas senare.

Ett nytt pass i morgon blir det nog om vädret är skapligt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar