fredag 14 november 2014

Problemet är löst


På dagen träningspass kom jag på att jag fegat när det gäller linvikterna på dom olika spön jag använder. Inte för jag vill ha för tunga grejor men jag kastar med linvikter som är i underkant av " viktfönstret". Nu har det laddas om med linvikter som enligt klingtillverkaren stämmer bättre.
Kände lite på det nu på förmiddagen och jag upplevde det inte tyngre utan kasten gick lättare.
Så tror jag mig hittat lösningen på mina båda CTS Affinity DQ 13´#7/8 som känns olika att kasta med. Spöt som jag köpt och som skall vara byggt  av Leif Hedberg, ryggraden på det spöt ligger på samma sätt som mina egenbyggda utom del nr 2 från toppen på detta 4 delade spöt. Detta tror jag är orsaken till att jag upplever dessa 2 identiska spö så olika.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar