torsdag 13 november 2014

Olika spö men lika klingor



Provade mina två CTS Affinity DQ 13´# 7/8. Alltså identiska klingor men byggda av olika människor. Nr 1 har jag byggt och nr 2 byggt av Capricorn anlitad spö byggare.
På mina spön lägger jag alltid ryggraden på samma sätt. På spö nr 2 har jag inte kollat hur den ligger men på dessa identiska klingor är det mitt egenbyggda som helt klart passar mig bäst med dom linor jag provade i dag.
Linorna var Scandi Short Versi T flyt Boddy på 400 gr och en likadan intemediate Boddy på 350gr. Även en Skagit Boddy på 400gr testades oxå.

Vet ej om det bara är hur ryggraden ligger eller om det är ringsättningen som på dessa båda spö är olika. Har svårt att tro att CTS har tillverkat klingor i samma längd och klass som är så olika.

En sväng till sjön blir det säkert i morgon om vindprognosen stämmer.Idag låg stora delar av sjön som en spegel. Då är det trevligt att svinga flugspö.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar