fredag 21 november 2014

Goa kompisar


Av min tänkta vilodag blev det intet när gubbar ringer och är sugna på att svinga spö så ställer jag gärna upp. Nu var det John som hade lite tid över för att bearbeta det muskelminnet som bör finnas för att svinga flugspö.

Några trevliga timmar blev det fastän det föll ett väldigt lätt regn. 14 `#8 Meiser  framstår alltmer som Johns favorit apterad med Rio Scandi Versi T på 400 gr och som vi märkte är spetsen oerhört viktig. Nu var det en Visionspets som var i tyngsta laget och därför blev inte kasten riktigt bra. På med en spets i rätt vikt å allt blev genast mycket bättre. 
Själv körde jag med dom vanliga spön men idag fick B&W Parabolic vara med och känna på 500gr Skagit med en sjunk 3 spets från Rio. Spöt och linan gillar varandra för så underbart det kastar måste det vara ett äkta par ha ha.
Lite enhands blev det också med olika linvikter. Här gäller det ännu mer att hitta rätt i lin-djungeln annars blir det riktigt jobbigt.

Nya tag i morgon om vädret är på min sida.

PS bloggen läses av allt fler vilket jag uppskattar mycket. I dag kom det en yngling iförd vadarbyxor och frågade efter Laxberndt. Han ville bara prata en stund eftersom han såg att det svingades flugspö. Själv var han på väg till Rådasjön för att fiska Gädda nu när allt med fettfena är fredat. 



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar