fredag 6 mars 2015

Fler än jag som tränar.

Fler än jag som tränar


I dag blev det en lång fredag vid sjön för efter några timmars kastande dök Janne L upp och då blir det som vanligt mycket tjöt om allt och inget. Janne provade som vanligt både korta och långa linor med olika spö. Hans senast inköp från Ebay är ett B&W 15´ #10 Powerlite, med en 65 fots Carron kastade det jättefint.
Själv gjorde jag en jämförelse mellan Rios sjunk 6 tippar med rena Skagit T6 med samma längd 15 fot och vikt 7,1 g. Bodyn var en Rio Versi T. I den testen var Rio klar vinnare. T6 Skagitspetsen gör sig nog bäst på en Skagitbody.

Två golfbollar hittade jag vi sjön i dag så det är mer folk än jag som tränar. Nog för att Delsjöns golfklubb ligger en bit bort men hit slår dom inga bollar.

I dag dök det upp ytterligare en SSG medlem för att kolla läget och i morgon skall jag hjälpa honom att få rätt linor till sina spön.









 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar