tisdag 24 mars 2015

Härliga våren

Skönt i solen denna underbara vårdag


Efter några dagars vila var det denna goa vårdag härligt att få svinga flugspö igen. Nu  blev dom korta spöna testade som kommer att användas i ÅN den 1 april. CTS 11,3 #5-6 Skagit med en 425gr = 27,5 g Skagit satt underbart detsamma gjorde Scandi Short med samma vikt. Min lilla 12 ` #5-6  CTS Afflinity DQ med Scandi Short 7/8 och några olika sjunkspetsar, kastar så håren på armarna reser sig (ståpäls).
Janne L kom och provade några kortare spön också,sin 10` #7/9 Daiwa Ahmorpus Wisker provade han med lite olika linor. Ingen var riktigt fin, när vi som vanligt hänger på den numera populära Rio Scandi Short Versi T. Nu kastade spöt helt underbart så Janne skall jaga en # 6 body.
Stefan B kom förbi för att testa en lina inför stundande Mörrumsfiske i helgen. På sitt Burkheimer 12,8`# 7-8-9 satte han en GL S1/S3/S5 men i det stilla vattnet sjunk den undan jättesnabbt så jag tyckte det kändes tungt.
Byte till en Scandi body och T8 spets och vips var det mycket trevligare och lättare att kasta.
Fick mina spetsar i dag från den fin firman Mistpool, några dagar senare än vanligt men där är det säker postgången det hänger på.
Nu är jag komplett på spetsar till alla mina Scandi Body. Nu blev det 2 st 10ft Sink Tip  sjunk 6.

Vilodag i morgon, kanske spösving på torsdag om vädret tillåter.




  




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar