lördag 14 mars 2015

Oj oj vad många gubbar.

Trångt vi sjön i dag


Riktigt överaskad blev jag idag ingen hade snackat om att komma och kasta. Stefan B ringde och var på väg för att testa sitt Burkheimer 12,8`# 7/8/9 med sin nya Scandi Short Versi t #9 och det kastade kanonfint. Samma lina på mitt CTS Affinity DQ 13`# 7/8 var nog stråt bättre tyckte både Stefan och jag.

I dag dök Anders V Brömssen upp för att lufta sitt nybyggda 16 `canespö .Alldeles efter kom Pär Klintberg med sin fiskebroder Stefan Josefsson. Lite senar kom BG som hade övertalat dom nya gubbarna att komma till sjön.
Pär provade sitt G.Loomis Roaring River Swith GLX 11`#8 med en DDC Connect. Konceptet kändes i mina händer för tungt att kasta switch dvs både en/ tvåhands.
Provade nu en Scandi Short # 6, en lina jag själv uppskattar till min 10,6`# 8. Den kastade fint på G.Loomis spöt men Pär upplevde samma lina i 7/8 passade honom bättre. Så en 7/8 skulle han införskaffa till det spöt. Så hjälpte jag åter en fiskebroder genom snårskogen av linor.  

Mina CTS spön både 12an och 13 fotarn gav killarna en tydlig aha upplevelse. När vi börjat att packa hop kom Stefan Andersson förbi en sväng för att snacka linor å spö. 

Några små filmsnuttar blev det åter i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=j7_Y9jytRV4&feature=youtu.be.

https://www.youtube.com/watch?v=2Uc6R9W6p6c&feature=youtu.be


Pär laddar CTS 12`# 5/6 som enhands














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar