onsdag 4 mars 2015

Med en gammal vapenbroder vid sjön.

Christian laddar sitt LTS X1

Det känns som våren så sakta smyger sig på. Min härliga gamla fiskebroder, Christian Wedebrant ville vara med i dag och testa sina senaste nyförvärv. Ett Z-spey 13,3`# 8 och ett LTS X1 14`6`` # 10/11.
Z- spey spöt var trevligt att kasta med när det som vanligt fick en lina som passade och gramfönstret är i mitt tycke väldigt smalt på spöt. 27 g rekommenderas men vi provade 28-32g vilket vi tyckte stämde fint.

LTS spöt var inte i min smak. Jag tyckte det jobbade för snabbt men Christian hanterade det fint. Den linan som vi tyckte spöt hanterade bäst var en Rio Skagit på 500 gr= 32g + spets.

Christian provade mina olika CTS spön och blev väldigt förtjust i dom.
Han filmar väldigt bra så här kommer två små snuttar från dagens övningar.


https://www.youtube.com/watch?v=F4xvZXTe-2Q&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw

https://www.youtube.com/watch?v=n_ygiF7Ql2M&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw












 

1 kommentar:

  1. Hej Berndt. Har du testat skjutlinorna Sawada och Amnesia gällande knutar och
    kinkar, det vore bra att veta. Står som åsnan mellan hötapparna. Fiskar nu med
    Amnesian som jag tycker är bra men som inte flyter. Hoppas på ett bra svar.
    Tommy Ahna

    SvaraRadera