lördag 21 mars 2015

Sportfiskemässa.


Sportfiskemässan är avklarad och för oss gamla gubbar med Dan Rotter å Berny Borg var det väl ingen höjdare. Mycket spinnfiske och mindre av det vi gillar dvs flugfiske.
Dåligt utbud av det jag var på jakt efter, en del ur Rios sortiment bla Scandi Body och Replacement spetsar fanns det nada av.
En del snack med Matias Drugge om Hardy spön blev det och så provade jag ett av Danielssons nya spön en 14`# 9/10 med en Rio Scandi Versi T i passande klass.
Finessen om det nu är en finess att klingan sitter fast bara i övre och undre delen av handtaget. Klingan löper i ett rör i handtaget vilket skulle ge mer böj längre ner i spöt.
Till detta är jag lite tveksam. Limma handtaget med Epoxi så blir det styvt, använd i stället polyuretan så får man ett handtag som mera följer klingans böj kurva.

Nej detta Danielsson spö var inget som tillförde något till min kastning. Hittills har jag inte hittat något bättre som passar mig än mina olika CTS spön.

Ser ut att bli en sväng till sjön i morgon förmiddag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar