torsdag 16 juni 2016

En fin men otroligt blöt dag på klubbsjön.

Berny drillar en fin regnbåge



Första gången för mig i vårat klubbvatten. Som vanligt är fiskebroder Berny med och vi hade varsin båt. Lite vind fick vi på förmiddagen men det går ju alltid att finna lite lä och blankt vatten.
Fram på dagen dalade vinden ut och sjön låg som en spegel. Berny lyckade få en fin regnbåge på ca 2,5 kg det blev en fin kamp på sitt Sage 12,6`# 6 och Rio Scandi Short Versi T med sjunk 6 spets.
Själv körde jag med mitt Meiser 11,3 ´#5-6-7 och Rio Scandi Short #6. Nu undrar säkert många varför vi använde så långa spön.
Jo helt perfekt att sitta i båten å Speykasta lätt och fint och lägga kasten dit vi vill utan problem.
Nu vände vinden och himlens portar öppnade sig och då menar jag på vid gavel.
Roddturen tillbaka blev nog det våtaste jag har upplevt.Regnkläderna kvar i bilen och bara shorts och T-skirt.
Även Berny som hade vadare och regnjacka blev riktigt våt i detta skyfall.
Trots regnet var det en mycket trevlig dag på Blomman med en hel del vakande fisk.
Även jag fick en fisk, en liten Aborre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar