måndag 6 juni 2016

En underbar lax på enhandspö

Nöjd fiskare med en underbar lax.


Här kommer ytterligare en trevlig liten film från en härlig kamp med en fin fisk på strax under 10kg.
Spöt som jag använde för mitt enhandsfiske är ett hemmabygge på en Bringsèn Black Shadow Exlucive 11,3`# 7-9. Numera är det CTS som gäller för mig. Betydligt lättare och mer kraft även i lättare viktfönster.
Då var det ingen som pratade om sk Switch spö men flertalet av dom spön jag knåpade ihop gjordes med ett längre handtag. Bara för att minska belastningen på handen. Spötypen blev så populär att jag byggde 13st på samma koncept.
I dag är det vedertaget med sk Switch spön mellan 10-12fot.

Även denna kamp blev filmad av min goa fiskebroder Christian Wedebrant.

https://www.youtube.com/watch?v=20SMc13br3M









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar